Manuel Antonio

Camping tur til Manuel Antonio

Da har jeg for foerste gang vaert ute aa reist. Jeg var paa telttur til Manuel Antonio sammen med Solfrid (min norske nabo som gaar paa universitetet her) samt to gutter som hun kjenner fra universitetet.
Vi sto opp klokken halv 5 om morgenen og skulle ta bussen klokken seks, men bussen var full saa vi skulle ta den som gaar en time senere.
Vi tok ikke bussen som gikk direkte med den lokale som stoppet over alt, saa tursen tok ca 5 timer!!!:P kosta ca 2000 colon, noe som vil si ca 24 kroner:P

Aa ligge 4 stk i et telt paa stranden ga ikke saerlig soevn! Sanden var hard og det var lite med plass! Saa teltturer skal jeg styre unna fra naa av, men utenom alle myggstikkene og det faktum at jeg ikke er noe flink til aa bruke solkrem (noe som er veldig vondt naar solen gaar ned) var det kjempe fint!:) Skal tilbake dit, og sove paa HOSTELL!:)

Har forresten kommet en ny jente som bor hos samme familie som meg, hun heter Ashley og kommer fra USA, kjempe koselig jente. Men hun har hatt spansk paa skolen saa hun kan en del mer enn meg, derfor har vi faar hver vaar laerer paa kurset:)

Saa naa er vi fortsatt like mange laerere som elever:P Men laerer mer spansk paa den maaten.
Jeg og Ashley skal kanskje ut aa reise i helgen, men vet fortsatt ikke hvor turen gaar til, mest sannsynlig en vulkan eller noe:)

Har det kjempe fint, kommer nok ikke hjem med det foerste:D

Posted by Linningz 12:28 Archived in Costa Rica Comments (2)

Homestay

Da har jeg endelig flyttet inn til den foerste familien jeg skal bo hos. Det er en familie som bestaar av mor, far og to barn, alle virker veldig koselige. De er veldig tolmodige med at jeg ikke kan spansk, og de kan heller ikke engelsk, saa det er en ganske rar situasjon:P

Jeg har ogsaa startet spraakurset, hvor jeg faktisk er den eneste studenten for oeyeblikket. Tror det kommer ei fra Canada i morgen, saa det blir kjekt. Jeg laere mye hver eneste dag, for jeg har jo i grunn ikke noe valg:P
Jeg tok forresten feil, jeg skal bare ha 4 timer spraakurs hver dag, men det er mer enn nok, for jeg faar lekser ogsaa.

Ellers har jeg det kjempe fint. Tror jeg trenger en uke til foer jeg toer aa dra alene inn til San Jose sentrum med buss:P
Dette stedet er paa en maate litt skummelt, for alle husene ser ut som fengsel, de har gitter rundt hele husene, skal legge ut bilder etter hvert.

Har det kjempe fint:)

Posted by Linningz 15:55 Comments (0)

Endelig framme

Da er jeg endelig framme i Costa Rica etter alt for mange timer med reise. Tror jeg har reist i over 30 timer naa faktisk.
Flyet til Frankfurt gikk kjempe fint, jeg fant fortfram etter aa gaatt det som foeltes ut som ei mil:P Saa var det venting i 4 timer. Deretter var det ca 9 timer fly til Den dominikanske republikk hvor det var nye 2-3 timer venting. Naar vi endelig var i luften paa vei til Costa Rica kom vi avgaarde en time foer vi maaatte snu:( Tekniske problemer som det tok 5 timer aa reparere! Saa tok det vell 3 timer etter jeg landa i Costa Rica foer jeg kom paa hostellet. Saa naa har jeg dusja (den var veldig etterlengtet den dusjen) og spist, skal snart finne paa noe aa gjoere, for klokken er bare kvart over fem her:P
Kommer bildet etter hvert;)

Ps, en ting dere der hjemme i solen sikkert vil vite, saa er det vinter her, noe som vil si at det begynner aa regne, tordne og lyne som besatt naar klokken er rundt 2 paa dagen, slik holder det paa i to timer foer det blir helt greit igjen, men det er varmt da;)

Forsten saa faar jeg ikke mobilen oppe aa gaa, kan hende det ordner seg etter hvert, men det er daarlig dekning her nede.

Linn

Posted by Linningz 16:08 Archived in Costa Rica Comments (0)

The beginning

Heihei

Da er bloggen min endelig opprettet. Har lett en stund etter et passe sted på nettet til å lage en blogg.
Her kommer jeg til å legge ut bilder og kommentarer fra både Mexico, Egypt og Costa Rica turene mine:)

Posted by Linningz 11:20 Comments (2)